سلامتی و تندرستی

خلاصه مفیدترین مطالب سلامتی و تندرستی

سلامتی و تندرستی

خلاصه مفیدترین مطالب سلامتی و تندرستی

شب یلدا

سلام حالتون خوبه؟؟

اخرین روزای پاییزو چجوری میگذرونید؟؟؟ 

پاییز فصلیه که نه تنها شروع شدنش برای ما جذاب و قشنگه بلکه با رفتنش هم دل ما رو شاد میکنه و مارو دور هم جمع میکنه که تو اخرین نفس هاشم خاطره سازی کنیم و بهمون خوش بگذره.... حتی به بهانه ی یک دقیقه بیشتر باهم بودن...

یلدا یه جشن باستانیه و برای ما خیلی ارزش داره و پاییز به اذر که میرسه همه در جنب وجوش وهیاهوی این شب هستند.

هر چی از یلدا و خونه ی بابابزرگ و .. بگم کمه و همه ی ما باهوشن کلی خاطره قشنگ داریم؛ اما میخوام امسال یلداتون یکم متفاوت تر باشه، از چه جهت؟

از این جهت که خب خوراکی هایی که ما تو این شب میخوریم چه فایده هایی دارند؟ منی که رژیمم چی کار کنم فردای این شب قشنگ عذاب وجدان نداشته باشم؟؟ و کل شب هم از خوراکی ها بخورم و هم کلی خوش بگذره بهم...

سرتون رو درد نیارم هروقت دو دقیقه تایم خالی پیدا کردید رو لینک یه کلیک کنید و خودتونو از غذاب وجدان راحت کنید.

یلداتون به خوشی


دیابت بارداری

دیابت، بیماری ای که برای همه ی ما تقریبا آشناست و میدونیم انواع مختلفی داره

دیابت بارداری  نوعی از این بیماریه که همونطور که از اسمش معلومه مختص دوران بارداری خانم هاست.

از اونجایی که بار داری به نوعی  حساس ترین دوره ی زندگی هر خانمی محسوب میشه پس لازمه که در مورد این دوران به نحو احسن اطلاعات داشته باشه. 

پس تست غربالگری اهمیت ویژه ای پیدا میکنه چون از این طریق دیابت تشخیص داده میشه و خب قاعدتا مهمه که در چه هفته هایی انجام بشه. اما اگر خانم باردار علائمی را از این بیماری حس کرد بهتره با مشورت متخصص زودتر از موعد این تست رو انجام بده.

اما دیابت بارداری چه علائمی داره؟؟  تکرر ادرار، تشنگی زیاد، گرسنگی زیاد، کاهش وزن، خستگی، کج خلقی، تاری دید و ...

دیابت بارداری رو باید خیلی جدی گرفت چون میتونه عوارضی هم برای مادر  وهم برای جنین داشته باشه؛ مثل زودتر به دنیا اومدن و حتی نارس به دنیا اومدن جنین و یا موندن این بیماری برای مادر با وجود اتمام بارداری و...

اما قسمت خوب ماجرا اینه که خیلی راحت میشه این بیماری رو با راه های مختلف درمان کرد و از خطراتش در امان بود و مادران اینده لحظات خوشایندی رو در دوران بارداریشون تجربه کنند.


صبحانه

سلاام به همگی روزتون بخیر

قبلا راجب این گفتم که چققدر صبحونه خوردن مهمه، یادتونه؟؟

صبحونه باعث میشه شما اول روز انرژی مورد نیاز برای فعالیت هاتون رو به دست بیارید.

حالا میخوام در مورد چی خوردنش هم یکم حرف بزنیم... مخصوصا روزایی که دیرمون شده و فرصت یک صبحانه کامل رو نداریم.... اگه شما تو این شرایط باشید اولین انتخابتون چیه؟؟؟ مطمئنم اکثرمون موز رو انتخاب می کنیم و از این حسن انتخاب هم رضایت کامل رو داریم..

اما باید بدونید اون احساس سیری که بعد از مصرف موز به فرد دست میده، کاملا کاذب و موقتیه و باعث میشه به سرعت دوباره احساس گرسنگی کنید اون هم از نوع کاذبش.

اما اینجوری نیست که اصلا صبحونه موز نخوریم، اگر این میوه به همراه یه سری مواد غذایی دیگه مثل نارگیل، کره و بادوم مصرف بشه، انتخاب مناسبی به عنوان صبحانه خواهد بود.

پس از این به بعد مواقعی که عجله دارین تو انتخاب جایگزین صبحانتون دقت بیشتری کنید.


عادت های ساده

تا حالا چند نفر از شما به  این فکر کردید که سرطان چجوری به وجود میاد؟ ینی اینکه چه کارهایی ممکنه باعث سرطان شه؟؟

جدای از عوامل ژنتیکی، قطعا یک سری عادت ها و رفتار های روزانه ی ماست که  به این موضوع دامن میزنه، بهش فکر کردید؟!

بعضی چیزها مثل مصرف مواد  قندی بیش از حد، ورزش نکردن، سیگار کشیدن و ... بار ها و بارها در مورد مضراتش شنیدیم پس دوباره گویی کافی نیست...

در مورد بعضیام صحبت هایی شده مثلا اینکه نفس کشیدن در دود سیگار و یا بنزین زدن در پمپ بنزین ها و نفس کشیدن در هوای اونجا چه مضراتی میتونه داشته باشه، پس این ها هم میگذاریم کنار.

قهوه یک نوشیدنی خیلیی محبوبه که حتی کلی مقاله و مطلب راجع به خواص این نوشیدنی منتشر شده و شما هم حتما خوندین، اما الان میخوام از یک جنبه دیگ بگم...  در  خواصی که قهوه میتونه داشته باشه هیچ جای شکی نیست اما قطعا مهمه که این نوشیدنی چطور تهیه میشه، مگه نه؟؟  قهوه های کپسولی، خیلیی تو زمان تهیش صرفه جویی میشه و به همین علت به سرعت خودش رو به آشپزخونه های ما کشوند اما لازمه بدونید طبق یک سری از مطالعات انجام شده، این نوع از قهوه سمی و سرطان زاست پس از این به بعد علاوه بر نوع قهوه حتما به طرز تهیشم دقت کنید.

دانش آموز

سلاام روزتون بخیر

مدرسه و دانش آموز عضو جدانشدنی هر خانواده ای هستند و همه ی ما با دانش اموز و مسائل مرتبط باهاش دائما سروکار داریم.

از اونجایی که هدف اصلی از این وبلاگ سلامتی هست، میخوام این دو موضوع رو بهم مرتبط کنم.

دانش اموزای ما به دلیل فعالیت ذهنی و جسمی ای که تو مدرسه ها دارن ، به یک منبع برای تامین این انرژی ها نیاز دارند . خب ما از چه چیزی تامین انرژی میکنیم؟؟ مواد غذایی

اینکه بچه های ما مواد غذایی سالمی رو باید مصرف کنند برای همه ی ما واضحه پس در این مورد بحثی نیست . اما اینکه دقیقا چه ماده ای میتونه برای این مقطع سنی کودکانمون مناسب باشه و بتونه بهش در انجام کارهاش کمک کنه؛ ممکنه برای شمام سوال باشه

اینجاست که میان وعده های مناسب برای دانش اموزان اهمیت پیدا میکنه:

انجیر

خرما

میوه ی تازه و خشک شده

سبزیجات

ذرت بو داده

گردو

شیروماست و....